Beste Truienaar

Bouwen aan morgen, dat doe je niet alleen. Een stad krijgt pas een ziel door de mensen die erin wonen, werken en leven.

Sint-Truiden is de afgelopen jaren herrezen als de hoofdstad van Haspengouw. We zijn uitgegroeid van een slaperig provinciestadje tot een innoverende, inspirerende gemeente waar heel wat andere steden de mosterd komen halen. Waar anders vind je groene, rustige dorpen omringd door velden en boomgaarden, op een boogscheut van het stadscentrum? Wij hebben hier het beste van twee werelden, dat koesteren we.

Wij willen verdergaan op het ingeslagen pad. Wij zien een stad waar het gezellig is om te wonen en fijn is om te werken en waar altijd iets te beleven is. Wij zien buurtcomités die als paddenstoelen uit de grond schieten en opnieuw warmte en beleving in de buurt brengen.

“Wij zien kansen en mogelijkheden om de stad klaar te maken voor wat de toekomst brengt. Zo kunnen we een bruisende, levendige stad doorgeven aan de volgende generatie.”

Wij zien het al voor ons, en willen de uitdaging met beide handen grijpen om van Sint-Truiden een stad te maken waar we allemaal fier op kunnen zijn. En wie zijn wij?

Wij zijn een team van 35 gedreven mensen, van alle leeftijden, van alle uithoeken van de stad, van allerlei verschillende achtergronden, met één gemene deler: wij zijn fier op Sint-Truiden. Sint-Truiden, dat ben jij, dat is je buurman of buurvrouw, dat is je bakker en dat is je sportclub. Sint-Truiden, dat is iedereen. Alle Truienaren. Laten we er samen iets moois van maken.

Wij willen alvast ons engagement verder opnemen voor onze stad en daarom vragen wij uw stem voor CD&V.

Blader hier door onze kandidatenfolder (klik rechts onderaan voor full screen versie):