CD&V Sint-Truiden kiest resoluut voor Veerle Heeren als lijsttrekker en opnieuw kandidaat burgemeester.  Meer dan 80% van onze beloftes zijn uitgevoerd, en daar is CD&V heel FIER op! MAAR ons werk is niet af, we willen met volle kracht vooruitgaan en de kiezer hiervan overtuigen. 2018 kondigt zich aan als het jaar waar we ons examen gaan afleggen!

Deze boodschap werd gisterenavond bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van de partij. Nationaal voorzitter Beke kondigde aan dat huidig burgemeester Veerle Heeren opnieuw lijsttrekker wordt voor CD&V in Sint-Truiden. Ze trekt samen met een brede lijst kandidaten naar de kiezer.

“De huidige beleidsploeg (CD&V en OpenVLD) heeft de voorbije 5 jaar in een goede verstandhouding samengewerkt en ontzettend veel gerealiseerd, zowel op stads- als op dorpsniveau. Onder leiding van drijvende kracht burgemeester Veerle Heeren werd meer dan 80% van het beleidsakkoord gerealiseerd“ zegt voorzitter Peter Borgs.

De ondergrond van de binnenstad werd volledig opnieuw aangelegd en bovenaan waaide er een frisse wind.

Dit beleid trekt ook steevast de milieuvriendelijke kaart, onder andere door het wagenpark te vervangen door een elektrische vloot. De Stationsstraat werd recent opnieuw geopend, met slimme verlichting en een breed fietspad. Gratis Wi-Fi in de binnenstad, de Stadsapp, de Shop en Go parkeerplaatsen en de Shop & City kaart,  het glasvezelnetwerk op de industrieterreinen en in de binnenstad, een nieuwe Grote Markt met terrassen, een totale make-over van het stadhuis, een actieve buurtwerking, evenementen zoals Monumentenrun en ’11 juli’ in de dorpen, de LED-verlichting van de monumenten, een nieuw woonzorgcentrum Villa Rosa, de bouw van de nieuwe TRUDO Sporthal, enz. loodsten Sint-Truiden de 21e eeuw in. DronePort zette Sint-Truiden op de Europese kaart, en de Gazometersite moet de stationsbuurt een boost geven.

Maar het werk is nog niet af, en CD&V trekt nu met een sterke, diverse ploeg naar de kiezer. Er staan nog verschillende plannen in de steigers, waaronder een nieuw zwem- en sportcomplex in Sint-Pieter, de verdere ontwikkeling van de stationsomgeving en de versterking van onze dorpen… De partij vraagt opnieuw een sterk mandaat aan de kiezer om die plannen werkelijkheid te laten worden.

“CD&V is de grootste partij van de stad. Met de steun en het vertrouwen van de kiezer, hebben wij de laatste 5 jaar een ambitieus parcours afgelegd, waar de inwoners nu de vruchten van plukken. Het is nu onze ambitie om ook de grootste partij te blijven,” zo zegt voorzitter Peter Borgs.

“Ik ben ontzettend fier op onze realisaties. We hebben Sint-Truiden uit de 20e eeuw gehaald en er een stad van de toekomst van gemaakt, maar ons werk is nog niet af. Ik heb ontzettend veel goesting en plannen om de volgende 6 jaar verder te bouwen aan ONS Sint-Truiden met een sterk CD&V-team. We willen met volle kracht vooruitgaan en de kiezer ervan overtuigen dat ze de toekomst van hun stad met een gerust hart opnieuw in onze handen mogen leggen,” zegt burgemeester Veerle Heeren.

#fieropsinttruiden #fieroprealisaties #onssinttruiden