De afgelopen dagen werd er door honderden kinderen in Sint-Truiden gezocht hoe ze de Sint konden helpen door speelgoed weg te schenken zodat de Sint dit jaar bij ALLE kinderen een leuk cadeau kon brengen.

Op Facebook circuleerde immers een knap filmpje waar de Sint onze schepen Jurgen Reniers ontboot op zijn bureel en hem vertelde dat de pieten de sleutel van de geldkoffer hadden verloren. Hij zou in een aantal gezinnen niets kunnen brengen.

Jurgen Reniers bedacht een leuke inzamelactie en vond op sociale media 30 vrijwilligers die hem wilden helpen om al het speelgoed dat geschonken werd na te kijken en mooi uit te stallen.

Via diverse sociale organisaties verspreidde hij vervolgens flyers aan de meest kwetsbare gezinnen. Deze konden dan een paar dagen later leuke dingen komen uitkiezen aan 10 cent per stuk.  "Wat een glunderende gezichten van vele mama's en papa's die hun ogen niet konden geloven toen ze onze zaal binnenkwamen", aldus Jurgen. "Ze konden nog eens echt voluit shoppen om hun kids een leuke Sint te bezorgen en heel wat speelgoed kreeg zo een 2de leven", besluit Jurgen.