Alleenstaanden en eenoudergezinnen ontvangen van de stad Sint-Truiden een tussenkomst in de factuur van Limburg.net. Die wordt toegekend in de vorm van een Shop & The City-bon. Iedereen die er recht op heeft, krijgt binnenkort een brief in de bus om de cheque te komen afhalen.

Het stadsbestuur van Sint-Truiden sloot eind 2013 een overeenkomst af met Limburg.net voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen. Elk Truiens gezin krijgt sindsdien één factuur waarop al de uitgaven voor de ophaling en verwerking van het huisvuil vermeld staan.

“Die factuur valt eerstdaags in de brievenbus. Een jaar geleden kozen we ervoor om het reglement hieromtrent aan te passen. Er werd een sociale correctie ingebouwd voor alleenstaanden en eenoudergezinnen. Die wordt nu ook toegekend”, vertelt schepen van Financiën Ingrid Kempeneers.

“Als stadsbestuur beseffen we dat de afvalfactuur een aanzienlijke financiële inspanning vraagt van alleenstaanden en eenoudergezinnen. Daarom beslisten we in december 2016 om deze inwoners een extra duwtje in de rug te geven. Dat doen we in de vorm van een Shop & The City-cadeaubon ter waarde van 25 euro”, aldus burgemeester Veerle Heeren.

Intussen hebben we een brief hierover verzonden. De komende dagen zullen dus alle alleenstaanden en eenoudergezinnen in onze stad een brief in de bus krijgen om hen op de hoogte te brengen over de Shop & The City-cadeaubon van 25 euro als kleine ondersteuning in de afvalfactuur. Die kunnen ze tussen dinsdag 28 november en woensdag 31 januari komen afhalen in het stadskantoor of bij Toerisme Sint-Truiden. Deze cheque kunnen ze bij zo’n 140 handelaars gebruiken, waardoor we ook onze lokale economie nog eens ondersteunen.