#fieropsinttruiden
CD&V Sint-Truiden

Stem de stad Sint-Truiden naar de overwinning!

Zou je onze stad Sint-Truiden een mooie dienst willen bewijzen en even je stem uitbrengen? Onze stad investeert in het windturbinepark van Greensky, een innovatief energieproject voor de bouw van 25 windmolens. Dat windturbinepark levert elektriciteit voor het openbare net én voor het treinverkeer.

Daarom zijn we met de stad Sint-Truiden genomineerd voor de Belfius Smart Awards. Een award als beloning voor vernieuwende projecten die onze toekomst beter maken.

Lees hier hoe je snel en makkelijk kan stemmen!

Sint-Truiden haalt 880.000 euro subsidies binnen voor nieuw zwembad

Voor de bouw van een zwembadcomplex op Sint-Pieter krijgt het stadsbestuur 888.000 euro uit de subsidiepot van de Vlaamse overheid. Dat is het grootste bedrag dat werd toegekend. In de komende periode gaat Sint-Truiden op zoek naar partners om het project op het terrein te realiseren, zodat het nieuwe zwembad tegen 2020 gebruiksklaar is.

Sint-Truiden zal een nieuw zwembad bouwen op Sint-Pieter. Ook de sporthal en de recreatiesite worden vernieuwd. Dit kadert binnen een nieuw ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) voor het woongebied Sint-Pieter. Deze zone, aan de rand van het stadscentrum, wordt de komende jaren fors opgewaardeerd.

Sint-Truiden wint Gouden Kinderschoen op Inspiratiedag Kinderopvang in Gent

Sint-Truiden sleepte één van de vijf felbegeerde Gouden Kinderschoenen in de wacht. Die werden uitgereikt door minister Jo Vandeurzen op de Inspiratiedag Kinderopvang in Gent.De Gouden Kinderschoen, een actie van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten, bekroont lokale besturen die uitblinken in hun kinderopvangbeleid.

Neem deel aan dag van de buren op vrijdag 26 mei

Op vrijdag 26 mei 2017 is het de Dag van de Buren in Sint-Truiden. Onze schepen van Buurtzaken Jurgen Reniers roept alle buurten op om deel te nemen. Neem een stoel en zet je samen op een pleintje, een stoep of een oprit in de buurt. Je ontmoet er sommige buren voor de eerste keer en met andere, die je al jaren kent, praat je gezellig bij. De stad Sint-Truiden voorziet zelfs gratis flyers om al je buren uit te nodigen.

Lees hier hoe je kan deelnemen en hoe je de flyers kan aanvragen.

Gouden Nina Derwael in bloemetjes gezet

Heel het land is fier op onze Sportvrouw van het Jaar. ‘Onze’ Nina Derwael kaapte vorige week de gouden medaille weg op het Europees Kampioenschap Gymnastiek in Roemenië. Geen enkele Belg deed dit haar ooit voor. Nina werd zondag officieel ontvangen op het stadhuis in Sint-Truiden.