Dit is een eerste testbrief
CD&V Sint-Truiden

De stad Sint-Truiden kreeg groen licht van Vlaams Minister Joke Schauvliege en de Vlaamse Milieumaatschappij voor de vernieuwing van de riolering in de Schepen De Jonghstraat en de Houtmarkt. "Daarvoor werd een subsidie van 1,5 miljoen euro goedgekeurd voor onze stad. We kunnen dit project dus uitvoeren begin 2019", blikt burgemeester Veerle Heeren vooruit.

Sint-Truiden vervangt rubberkorrels kunstgras

De stad Sint-Truiden heeft als eerste besloten om alle rubberkorrels van de stedelijke kunstgrasvelden te verwijderen. Daarin mogelijk schadelijke rubberkorrels worden vervangen door een veilig natuurlijk product. "We nemen het veilige voor het onzekere", stelt schepen Carl Nijssens.

Zacht water voor 15.000 Truiense gezinnen

Liefst 15.000 Truiense gezinnen genieten vanaf 27 maart van zacht water dankzij de nieuwe onthardingsinstallatie die de Watergroep installeerde in Velm. "We verbeteren zo het comfort voor onze inwoners en helpen de natuur", zegt schepen Bert Stippelmans.

Sint-Truiden schakelt Universiteit Hasselt in voor slimme parkeerroutes

Met een signalisatiesimulator wordt het kijk- en rijgedrag van enkele testpersonen geanalyseerd. "Zo willen we parkeerroutes in onze stad analyseren op onduidelijkheden. In de toekomst moeten bestuurders zo vlot naar de centrumparkings geleid worden", zegt schepen Bert Stippelmans.