Schepen Jurgen Reniers draait dagje mee in Sint-Jozef Ziekenhuis

dinsdag, 21 maart, 2017
Schepen Jurgen Reniers draait dagje mee in Sint-Jozef Ziekenhuis

Een dag meedraaien achter de schermen van het Sint-Trudo Ziekenhuis, dat deed onze schepen van Welzijn Jurgen Reniers het voorbije weekend.

Hieronder lees je hoe zijn dag eruit zag:

"Wow! Respect", vertelt Jurgen. "Op mijn vraag kon ik als schepen van welzijn vandaag van heel kortbij de werking van ons ziekenhuis voor en achter de schermen beter leren kennen. Hoofdverpleegkundige van wacht Gert Plevoets nam me vanmorgen om 7u mee op zijn werkdag doorheen alle afdelingen waar hij keek of er moest bijgestuurd worden. Van spoed over de intensieve, inwendige, heelkunde, kinderafdeling ... voor het eerst in mijn leven was ik ook eens in de verloskamer :). Maar ook in de keuken, de kuisploeg en de hele technische dienst werd me de werking uitgelegd. Ons ziekenhuis zet enorm in op kwaliteit en hygiƫne. Op deze dag van de zorg vandaag meer dan ooit mijn respect voor alle werkers in de zorg. Van spoedarts tot de dame die het operatiekwartier volledig weer microbevrij moet maken. Elke schakel in de ketting is echt even belangrijk, anders breekt ze!"

"Blij ook dat onze bijdrage als stadsbestuur (Veerle Heeren) hier zijn nut elke dag bewijst doordat we bv mee een verpleegkundige in elke ambulance financieren als stad, hetgeen wettelijk door een ziekenhuis niet moet voorzien worden."

"Fier op St-Truiden als 'zorgstad'! Dank aan allen die hier hun steen aan bijdragen, waar dan ook!"