Vernieuwde Haspengouwmarkt zet extra in op jongeren


donderdag, 16 maart, 2017
Vernieuwde Haspengouwmarkt zet extra in op jongeren

Sint-Truiden wil nog meer bezoekers lokken naar de zaterdagmarkt en zet extra in op jongeren. Daarom komt er een maandelijkse themamarkt en wordt er ingezet op beleving. De zaterdagmarkt heeft voortaan ook een nieuwe naam, de Haspengouwmarkt, en zal gepromoot worden via verschillende kanalen.

Nieuw op de Haspengouwmarkt zijn de twaalf themamarkten, met onder meer een dag rond STVV, fietsen en ook showcooking. Daarnaast krijgen de eerste 15.000 bezoekers ook een unieke tekening van de Truiense cartoonist Kim Duchateau. Daarbovenop worden er door Shop & The City wekelijks drie speciale cadeaubonnen van 50 euro verloot, waarmee je ook terecht kan op de Haspengouwmarkt.

De Haspengouwmarkt is met meer dan 140 kramers de derde grootste van Limburg. De gemiddelde bezoeker geeft 30 tot 40 euro en 72% van hen brengt ook een bezoekje een de lokale horeca.