535 geboorteboxen staan klaar om aan huis geleverd te worden bij Truiense ouders

Elk jaar in mei organiseert het stadsbestuur van Sint-Truiden een babyborrel voor alle baby’s die het afgelopen jaar geboren werden. Het is een fijn moment waarop ouders elkaar eens kunnen ontmoeten, ervaringen delen en vooral ook kennismaken met de verschillende stadsdiensten en organisaties waarop zij een beroep kunnen doen.

Dit jaar kon de babyborrel door het coronavirus en de bijhorende veiligheidsmaatregelen niet plaatsvinden. In plaats daarvan levert de stad de komende weken een geboortebox met  cadeaubonnen, nuttige informatiebrochures en leuke gadgets bij elk gezin thuis. Zo willen we toch tonen dat we altijd voor onze nieuwe inwonertjes én hun ouders klaarstaan.

Ook voor ouders van pasgeboren kindjes is 2020 een bijzonder jaar. Zo valt het normale babybezoek weg, grootouders kunnen niet op hun kersvers kleinkind passen, of ouders moeten dikwijls de zorg voor hun kindje combineren met thuiswerk. Om hen tijdens deze vreemde tijd toch extra te verwennen te zetten voor de geboorte van hun baby, bezorgt de stad Sint-Truiden vanaf 1 december de geboorteboxen die anders werden uitgedeeld op de jaarlijkse Truiense babyborrel, dit jaar uitzonderlijk aan huis.

Tussen 1 april van vorig jaar en 31 maart van dit jaar werden 354 baby’s ingeschreven in Sint-Truiden en dat is heel wat. Omdat we in mei 2021 wellicht ook geen feest gaan kunnen organiseren, hebben we ook de ouders van kindjes geboren tussen 1 april en 31 oktober 2020 nu al aangeschreven zodat ook zij hun box aan huis kunnen ontvangen. De komende maanden zullen we deze werkwijze aanhouden zodat kersverse Truiense ouders een box krijgen. Dat wil zeggen dat we in totaal al meer dan 500 welkomstpakketjes aan huis gaan leveren.

"In zo'n geboortebox vind je cadeaubonnen, nuttige informatiebrochures en leuke gadgets.We ondersteunen met deze box meteen de lokale handel en andere lokale organisaties. De box bevat onder andere een Shop & the City Cadeaubon, een waardebon voor de Wereldwinkel en een voordelenboekje voor tal van acties en diensten. Bovendien krijgt iedere boorling een leuk t-shirtje van de stad Sint-Truiden met daarop de slagzin ‘Ich zen van Sintruin’ en een slabbetje van STVV, zo geven we ook bij de allerjongsten uit onze stad al meteen het Sint-Truiden-gevoel mee”, besluit burgemeester Veerle Heeren.